Det ledende østrigske kaffe- og delikatessefirma Julius Meinl ændrer nu deres logo gennem 100 år efter klager over, at det er racistisk. Logoet viser silhuetten af en osmannisk dreng (iført fez) som indikation af stedet for firmaets kulinariske inspiration. Således positivt ment. Indstil 2004 var ansigtet mørkt, men det blev ændret for at følge med tiden. Men altså ikke nok.
Nu er alene fezen tilbage. Så får vi se, hvor længe den holder… For tiden er også den flødeskumsdækkede chokoladedessert, eller rettere dens navn, Mohr in Hemd (Maurer i Skjorte), under angreb af de politisk korrekte i Østrig. I USA har flere firmaer med mørklødede personer i logoet også måtte revidere dette for nylig.
Det er egentlig meget nok, at Coop har kunnet holde stand med negerpigen i Cirkelkaffe-logoet herhjemme. Og næste trin bliver efter alt at dømme, at også blonde personer i logoer, som Irma-pigen, må stå for skud. Den slags ekskluderer jo i stedet for approprierer…
Paradokset i identitetspolitikken er jo, at det eneste trygge og ikke-krænkende er det identitetsløse, homogeniserede gennemsnitsmenneske, som er en ren teoretisk konstruktion og vel også det utopiske ideal, som alt gruppehadet legitimerer sig med: Når først alle er gjort ”lige”, kan vi i samdrægtighed stræbe mod det universelle ideal (jævnfør det ”midlertidige” diktatur på marxismens vej mod utopien)…
En parallel til kulturmarxismens krænkethed over selv de mest uskyldige afbildninger er jo også at finde i islam, og den logiske konsekvens af alt det politisk korrekte vrøvl må vel også være at indføre billedforbud, for at alle sarte følelser med sikkerhed kan skånes. Woke og wahabisme – et nyt eksempel på ”ekstremerne mødes”.
Kaffe har den forkerte farve, den SKAL være Hvid.
Der er også een med Hunde legesager.
Jeg var i ABC og se på en lille Gris som siger ØF, men lyder er lavet om på Grisene.
Den jeg har siger ØF og bruges over for dem som siger: Jeg knepper din mor, og grisen kommer op af lommen og siger ØF.
En identitær helgardering er ‘crossover’-kønnethed dvs. trans-gendere – oftest via kønsskifte operation – der figurerer overalt nu om dage i store segmenter i mediefladen – især i de sociale.
Transgendere bliver det fuldendte svar på en ‘intetkønnethed’ hvor race, sexualitet LGBTQ+ og ja selvf. selve identitetsidealet er ingredienserne i Woke’ismens smagsfuldendte ‘ret’. De bliver af mange på de sociale medier set som foregangs intetkøns-individer som indeholder hele paletten af Woke’ismens og kulturmarxsismens ønsketænkning om det etisk smukke.
En kulørt/farvet transgender person er et must for den moderne totalitære identitets ensretnings ideologi. Specielt for den unge generation der har svært ved at finde et eget identitært ståsted i en mere og mere broget klimahysterisk verden med dommedagsprofetier. Nej så hellere op på ‘regnbuebåndet’: For enden af regnbuen findes ‘lykken’ jo som bekendt.
På kvindesiden har de også den fordel at de kan præstere bedre i f.eks. sportens verden og dermed opnå at stå øverst på skamlen oftere.
De sociale medier vælter en masse rundt i en ophøjethed af ‘regnbuefarvede’ kulørte trans-gendere som det nærmest ideelle mål for nutidens ‘drømme skabning’. Så er man jo også fri for at skulle forholde sig til det at være enten hvid eller sort som menneske race. Det vækker heller ikke andet end end furore i det moderne totalitære ensrettede menneske.
I Japan og andre højtudviklede asiatiske lande foretrækker man teknologiske løsninger f.eks robotter mange steder, så slipper man jo også for alt det forhippede identitetshysteri – ja for for hvilket køn har en robot ærlig talt ? 🙂
Ja, det er klart en fordel at tilhøre en af de angiveligt diskriminerede minoritetsgrupper. Et parodisk eksempel på det er jo i øvrigt den berømte/berygtede Alec Baldwins kone Hillary, der kalder sig Hilaria og bruger fake spansk accent for at virke eksotisk. Da en ægte latina-kvinde var indigneret, blev hun sat på plads af den meget progressive Baldwin, der typisk for hans stil bad en anden kritiker “go f–k yourself”. Stjernerne er desperate efter ikke bare at være kedelige (nord)europæere. Men de kan altså ikke skifte baggrund, men så kan de jo altid skifte køn for at være med på moden.
Måske som en konsekvens af “falsk bevidsthed” har jeg ikke tidligere skænket de stakkels udhængte negere en tanke med alle disse gamle koloniale piktogrammer, vores racistiske samfund er spækket med. Men da morgenkaffen skulle brygges lagde jeg for første gang mærke til logoet for “Karat kaffe”. Med den positur og gangart ligner han jo en karikatur på samme befolkningsgruppe hentet direkte ud af en Tom og Jerry film fra 1940’erne. Hvor længe mon den holder?:
https://www.nemlig.com/karat-original-907011
Uha, den er også i farezonen. Det er tankevækkende, hvor hurtigt det går. Utroligt, at det kun er 13 år siden, at nogen overhovedet turde prøve at sende “Sorte svin” med billede og det hele på gaden https://nordjyske.dk/nyheder/slut-med-sorte-svin-paa-flaske/85f0d84e-cc46-4758-bc6b-021b349da4e5
Skal man more sig ved indkøb i dag, er det nødvendigt selv at føje lidt til i fantasien. Fx når man ser Kloakslam med rotten… https://slikworld.dk/shop/bonbon-kloak-slam/
K(c)arat er en værdi-måleenhed for diamanter. Jo højere k(c)arat værdi ifht. hele diamantens vægt jo mere værdi har den på markedet.
Gu’ ved om Karat Original Kaffe tænkte på det dengang de fik lavet sådan et piktogram med den lille negroid-dreng til deres kaffeposer ? Måske havde de en ide om at han skulle symbolisere mere værdi(carat) ?
Nååå nej det står selv og med en skrigende gul label midt på posen: MERE FYLDIG SMAG – altså mere kaffe-smags-værdi !
Sådan Karat Kaffe.
Fy ha da Karat Kaffe ! Nu kommer der nok snart nogle identitære Woke LGBTQ+’ere og anlægger en stor ‘racisme-sag’ imod jer…I må hellere skifte kulør på drengen snarrest 🙂