Hvordan islam trænger ind i skolen

Christian Marcussen skriver om bogen Hvordan islam trænger ind i skolen på sin Facebookprofil:

“Næste uge udkommer bogen “Hvordan islam trænger ind i skolen”. Bogen er oversat fra fransk og er skrevet af Jean-Pierre Obin, som er tidligere topembedsmand i det franske undervisningsministerium.

Bogen bør være pligtlæsning – særligt for vores politikere, undervisere og skolefolk bredt. Den er et rystende vidnesbyrd om de sidste 30 års voksende kulturkonflikt i de franske skoler, som i 2020 kulminerede med halshugningen af Samuel Paty.

Den er også et varsel om, hvad demografiske ændringer kan betyde (og i nogen grad allerede betyder) for skoler i Danmark i form af selvsegregering, religiøse særkrav, social kontrol, problematisering af “forbudt” undervisningsmateriale samt selvcensur hos lærerne.

Det har jeg skrevet en klumme om (i Berlingske, red.).

I klummen gentager jeg min opfordring til folketinget om at få iværksat en dybdegående undersøgelse af problemets omfang:

»Folketinget bør træde i karakter og få vedtaget en grundig og gerne løbende undersøgelse af selvcensur og kultursammenstød på vores uddannelsesinstitutioner. På den baggrund vil vi kunne handle klogt, målrettet og med rettidig omhu.

Vi skal for alt i verden undgå franske tilstande.«”

Christian Marcussens Facebookopslag.



Dansk Boghandel skriver om Hvordan islam trænger ind i skolen:

“I ”Hvordan islam trænger ind i skolen” redegør Jean-Pierre Obin for de problemer, som den tiltagende islamisering af Frankrigs store, indvandrede muslimske befolkningsdel skaber i de franske skoler. I Frankrig blev stat og kirke adskilt ved lov i 1905, og skolen betragtes som den institution, der mere end nogen anden skal danne ungdommen efter Den Franske Republiks værdier om verdslighed.


Muslimske skoleelever, der vokser op i parallelsamfund, hvor de udsættes for islamistisk propaganda, udfordrer i stigende omfang princippet om verdslighed i skolen. Det sker som opposition mod oplysningsideen, modstand mod fælles undervisning for de to køn samt manifestation af religiøst tilhørsforhold gennem påklædning. Sidstnævnte er forbudt i de franske skoler.


Konsekvenserne af dette ser Obin som en blanding af eftergivenhed over for religiøse særkrav, øgede konfrontationer mellem alle aktører i skolesystemet samt en udbredt og stigende tendens til skolesegregering.


Hvordan ser situationen ud i Danmark? Vi har et andet syn på verdslighed i skolerne, men også her berettes der om øgede tilfælde af konflikter, når ytringsfrihed og oplysning indgår i undervisningen, og når læreres og i særlig grad kvindelige læreres autoritet udfordres. Skolesegregering er blevet et markant og omdiskuteret emne i den politiske debat.


Hvad er de langsigtede konsekvenser af den manglende assimilation af mennesker fra den muslimske verden, som er masseindvandret til det danske samfund? Vil segregeringen slå rod i skolerne og derefter i de øvrige dele af samfundet? Kan vi lære af Frankrig, hvor politikerne først nu begynder at forstå, at man ikke i tide tog udfordringerne fra masseimmigrationen alvorligt?”

Det er hårdt at være elsket af idioter / C’est dur d’être aimé par des cons (In memoriam Samuel Paty). Akryl på lærred. 30 gange 40 centimeter. 2020.

Se også Mathias Friis fra Djursland kaldte Rasmus Paludan for nazist – dømt til at betale 55.000 kroner

Læs også Månedens udenomssnak går til Masih Sadat

Læs desuden War is over! If you want it – en udstilling om Den russisk-ukrainske krig og muligheden for fred 

3 Kommentarer på "Hvordan islam trænger ind i skolen"

  1. Sådan husker vi alt det i WW2, som vi ikke vil vide
    I over 75 år har mange facts om Besættelsen tilhørt kategorien af begivenheder, vi nødigt taler om. I de seneste år har der været en tendens til større åbenhed – men der er endnu et langt stykke vej til mål.

    Efter Anden Verdenskrig blev kvinder, der havde været sammen med tyske soldater, de såkaldte “Tyskertøser” eller “Feltmadrasser”, anklaget for at være landsforrædere og/eller stikkere.

    Nu til dags hedder det: “Islamtøser” og “Slam-madrasser”

    Gennem et hul i de mørke, regntunge skyer rammer efterårssolens stråler et kort øjeblik granitstenen på det enkle, velplejede gravsted på Løkkens Kirkegård.

    Under stenen hviler læge Jens Sørensen og hustruen, Marie. Foran den er anbragt en frisk grandekoration, og ved at flytte den en smule afsløres endnu et navn: premierløjtnant Per Sørensen – men hans militære rang er dybest set misvisende og slører en meget mørk historie.

  2. Til en orientering:

    Det bliver sværere og sværere for den norske nobel-fredspriskommite at undgå at give Donald Trump Nobels freds pris !

    Men bare rolig, de woke tosser i Oslo skal nok finde en undskyldning.
    ————————————————————————-
    Norske Nobel-Fredspriskommite giver fredspriser til terrorister: Så Som
    Yasser Arafat (PLO) Muslimer kan KUN skyde med sten og tænde ild.
    og
    Nelson Mandela (ANC). Negere kunne IKKE regere de store Sydafrikanske land, og de viste sig at D. Klerk var bedre til det. Hvilket kan ses i dag.
    Det kunne skyldes Negeres IQ som ligger i den lave ende af 90’erne eller lidt under.
    Debilitet er dog en mulighed.

    Undskyld: Jeg kunne ikke nære mig, for det lagde jo lige til “Højrebenet”

  3. FUCK ISLAM DEN FORPULEDE LORTE IDEOLOGI

Efterlad en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.