Randers Statsskoles dummeste elev

En kvindelig elev fra Randers Statsskole henvender sig til journalist Rasmus Paludan og stiller en perlerække af begavede spørgsmål:

  1. Hvorfor er du her?
  2. Så det har ikke noget med racisme at gøre overhovedet? … altså racisme og sådan noget?
  3. Men hvad mener du selv, at du får ud af det? Hvad ville dit formål være? … generelt?
  4. Altså, når du har så meget imod mørke?
  5. Hvad er så dit formål med alt?

Herefter forklarer journalist Rasmus Paludan, at det er et historisk, sociologisk og psykologisk faktum, at befolkninger lever mest harmonisk, hvis de enkelte indbyggere minder om hinanden, og at multietniske samfund aldrig har fungeret harmonisk.

Han gennemgår de mange eksempler: USA, Sydafrika, Jugoslavien og Rwanda.

Til denne historiske gennemgang svarer Randers Statsskoles dummeste elev: “Nå, jeg er bare totalt imod dig!”

Frihedens Stemme interviewer Randers Statsskoles dummeste elev.

2 Kommentarer på "Randers Statsskoles dummeste elev"

  1. Så, nu skal vi ikke dømme Randers Statsskoles elever for hårdt. For det er netop personer som hende, der i sidste ende havner i de store stillinger i ministerierne eller som spindoktorer, hvis man altså har den rette partibog i lommen.

    Nej, der findes desværre masser af ubegavede folk i dette land, for hvem virkeligheden er en lille landsby i Rusland. Hvad skal der dog til for at folk atter begynder at tænke selv, danne deres egne meninger og kan argumentere for deres synspunkter? Når det sker, kan vi komme et stort stykke videre i debatten. Indtil nu har jeg aldrig hørt Rasmus Paludan tale dumt, idiotisk eller nedsættende til andre – det er han nemlig for begavet til at gøre. I modsætning til pågældende elev på Randers Statsskole.

  2. Problemet er også at denne unge elev ganske fint repræsenterer informationsniveauet og fordommene hos de unge. De er generelt set temmelig blanke og virker komplet uinformerede på områder som historie og vores samfundsopbygning- adspurgt aner de 9,9 gange ud af 10 heller intet om markante historiske begivenheder. Det virker som om de lærer alle mulige andre ting i skolen, jeg lægger især mærke til at de er særdeles velbevandrede i den nye “klimareligion” og “grøn omstilling” samt “kampen mod racisme”, i en grad så man får indtryk af at de faktisk ikke rigtig beskæftiger sig med andre emner.. jeg synes at generationerne i 1970erne og 80erne var udsat for en ekstrem grad af socialistisk indoktrinering. Men nutidens børn/unge slår dem med længder. Det er ganske skræmmende.

Efterlad en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.